به وبسایت جدید شرکت پویا صنعت تکسان خوش آمدید

سیل چیست؟

سیل (seal) چیست؟
اصطلاح سیل کردن در واقع همان آب بندی و یا پلمپ کردن می باشد و در صنایع گوناگون به روش های مختلف و متفاوتی انجام پذیر است. برای شرح واضح تر این فرایند به چند مثال می پردازیم:
یک مخزن را فرض کنید که حاوی حجمی از مایع یا گاز می باشد، برای اینکه جریانی به بیرون نشت پیدا نکند از قطعه ای به نام مکانیکال سیل جهت پلمپ و آب بندی آن استفاده می شود. یا اینکه در وسایل مختلف مانند یخچال با اینکه گاز فریون در حال گردش است اما به طریقی در یک فضا توسط نوعی سیستم آب بندی پلمپ شده است و به بیرون راهی پیدا نمیکند. در لوله کشی های آب و گاز و جریان های سیال نیز نوعی سیل و پلمپ و آب بندی به کار رفته است. رایج ترین و پرکاربرد ترین مثالی که میتوان از سیل کردن ارائه داد، پلمپ محصولاتی هستند که به طور روزمره مورد استفاده ما قرار میگیرند. مانند مواد غذایی، دارویی، آرایشی و بهداشتی،روان کننده های صنعتی و …
بله درست متوجه شدید! پلمپ و آب بندی و یا همان سیل در صنعت بسته بندی بسیار و حیاتی می باشد. پس نتیجه میگیریم سیل، در زندگی ما نقش بسیار بسزایی دارد. حتما شما از فروشگاه های مختلف برای مصارف روزانه محصولاتی را خریداری کردید که علاوه بر این که درب دارند ولی با این حال پس از باز کردن درب محصول توسط پوششی فلزی یا پلاستیکی کاملا پلمپ و آب بندی شده است. ورق فلزی یا پلاستیکی با چسبیدن به دهانه ظرف مانع از نشت محصولات به بیرون میشوند و همچنین از ورود هوا و گرد و غبار یا هرچیز آلوده کننده ای به داخل ظرف محصول جلوگیری میکند. تا اینجای کار ما سعی کردیم شما عزیزان رو با اصطلاح سیل و کاربرد آن تا حدودی آشنا کنیم. در مقالات دیگر به بررسی بیشتر انواع آن ها میپردازیم.