به وبسایت جدید شرکت پویا صنعت تکسان خوش آمدید

اهمیت سیل در صنایع بسته بندی

همانطور که در مقاله قبلی توضیح داده شدسیل در زندگی ما کاربردهای بسیار مهمی دارد. از جمله مهمترین کارایی آن، استفاده در صنایع بسته بندی میباشد. با توجه به اهمیت سیل (آب بندی) در بسته بندی محصولات در این مقاله سعی داریم بیشتر به این موضوع بپردازیم.
ابتدا توضیح مختصری در رابطه با بسته بندی ارائه می‌دهیم :
به طور کلی مهمترین وظیفه بسته بندی حفاظت از محصول در برابر آسیب های احتمالی میباشد و کاربرد بسیار جامعی در حیات انسان دارد. از اقلام مواد غذایی و دارویی گرفته تا انواع کالاهای مصرفی مانند لوازم خانگی و قطعات صنعتی همه با بسته بندی مرتبط هستد. علاوه بر حفاظت از محصولات، امروزه نوع بسته بندی برای ارائه و فروشِ بیشتر بسیار حائز اهمیت است. برای مثال یک محصول یکسان با دو بسته بندی متفاوت را در یک فروشگاه معتبر در نظر بگیرید که یکی دارای بسته بندی ضعیف و دیگری دارای بسته بندی خوبی از نظر زیبایی و دوام دارد. بدون شک محصولی که دارای بسته بندی مناسبتری است وسوسه بیشتری برای خرید ایجاد خواهد کرد.
مدت های طولانی است که از بسته بندی برای حفاظت کالاها استفاده می‌شود. اکنون می‌توان گفت که همه محصولات به صورت بسته بندی به مشتریان ارائه می‌ گردد.بسته بندی از آن جهت که می‌تواند به کالا ظاهری زیبا و از نظر فنی نسبت به دیگر کالاها ی مشابه نمایی برتر بخشد، مورد توجه بسیار قرار می‌گیرد. ظاهر زیبای و شکیل محصول بیشتر سبب جلب نظر مشتریان در انتخاب و خرید می‌شود.
شاید برای شما سوال ایجاد شود که سیل (آب بندی) در بسته بندی محصول چه نقشی دارد؟
در پاسخ باید به این سوال مثالی را مطرح میکنیم :
دو بطری حاوی عسل را در نظر بگیرید که از نظر نو عسل و نوع ظرف و بسته بندی یکسان هستند. یکی از ظرفه توسط یک پوشش خارجی پلمپ و آب بندی شده و دیگری هیچ پوششی به غیر از درب ندارد.
در بطری سیل شده که کاملا پلمپ شده است احتمال بروز نشتی هنگام جابجایی یا پرتاب شدن بسیار کمتر است. همچنین پوشش سیل از نفوذ گرد و خاک و آلودگی، رطوبت یا هر چیز آسیب زننده ای به محصول جلوگیری می‌کند. سیل شدن، اجازه سرقت احتمالی یا دست کاری محصول را توسط افراد سود جو را نمی‌دهد. به طور کلی با توجه با ارجح بودن مسائل بهداشتی برای ما محصولاتی که پلمپ هستند اطمینان خاطر بیشتری برای ما ایجاد می‌کنند. به طوری که گاهی پلمپ بودن آنها نسبت به طرح و نوع بسته بندی مهمتر است. سیل برای پلمپ کردن در صنایع غذایی، دارویی، آرایشی و بهداشتی، محصولات خوراک دام و طیور، محصولات مربوط به کشاورزی مانند سموم و کود، یا به طور کلی هر چیزی که مستقیما با بدن انسان و حیوانات سر و کار دارد مهمترین فاکتور بسته بندی میباشد. علاوه بر این اکثر روان کننده های صنعتی مانند روغن‌های مربوط به خودرو یا تجهیزات صنعتی، محصولات شیمیایی و صنعتی و خیلی از محصولات دیگر برای اطمینان خاطر بیشتر و جلوگیری از خطرات احتمالی توسط فرآیند سیل پلمپ و آب بندی می‌شوند.