به وبسایت جدید شرکت پویا صنعت تکسان خوش آمدید

پیش نیازهای یک سیل القایی قابل قبول

یک سیل القایی خوب به سه شرط اساسی نیاز دارد: الف .ظرف مناسب ب. واشر سیل القایی ج. دستگاه سیل القایی

سال ها تجربه متخصصان تکسان در زمینه سیل القایی به ما این امکان را می دهد تا گزارشی جامع از مشکلاتی که برخی از مشتریان در استفاده از آب بندی القایی ظروف خود با آن مواجه می شوند داشته باشیم.

یک سیل القایی خوب به سه شرط اساسی نیاز دارد:
الف. ظرف مناسب
ب. واشر سیل القایی
ج. دستگاه سیل القایی

  • الف.

اگر شرکتی انتظار دارد که محصولش باکیفیت و ایمنی بالا سیل شوند توصیه می کنیم ظروفی را انتخاب کند که قابلیت سیل القایی شدن را داشته باشد. چگونه؟ چند مورد است که باید در انتخاب ظرف یا بطری مورد توجه قرار داد.
اساسی ترین نکته قابل توجه برای این انتخاب این است که ابتدا با جایگزاری واشرسیل درون درب و بستن آن بر روی ظرف مطمن شویم که  فشار کافی بین واشر سیل و دهانه ظرف وجود دارد. گاهی اوقات استفاده از واشر های مقوایی اضافه می تواند این مشکل را بر طرف نماید.
دومین نکته طراحی داخل درب است که ممکن است به صورتی باشد که استفاده از واشر سیل القایی امکان پذیر نباشد به طور مثال داخل درب لاینر با دیواره بلند وجود داشته باشد و یا دارای حالت مخروطی است. بر طرف کردن این مشکل به تعغیراتی در قالب تزریق پلاستیک بر می گردد که بسیار پر هزینه و گاهی نشدنی است. نکته آخر مربوط به لبه ظرف می شود که دارای نامنظمی (عامیانه : پلیسه) است و یا انقدر نازک است که واشر سیل استحکام کافی بعد از سیل شدن به لبه ظرف را ندارد. دقت بیشتر در زمان لبه گیری( بطری های عمدتا با روش تولید بادی ) این مشکل را تا حد زیادی بر طرف می نماید.

  • ب.

تهیه واشر سیل القایی خوب و با کیفیت نیز چالش پر اهمیت دیگری است که شامل انواع مدل های 1.مقوا سیل 2. تک لایه 3.فویل 4. فوم سیل است. مقوا سیل در صورتی که مقوای آن بهداشتی باشد برای مصارف بهداشتی و دارویی کاربر دارد در غیر اینصورت برای موارد غیر خوراکی و بهداشتی مانند روغن موتور استفاده می شود. تک لایه برای همه صنایع معمولا قابل استفاده است مخصوصا زمانی که آسان بازشدن اهمیت بالایی دارد.  فویل تنها برای تعدادی از محصولات نیز قابل استفاده است.فوم سیل نیز معمولا برای محصولات غیر خوراکی و صنعتی کاربرد فراوانی دارد.

  • ج.

انواع دستگاه سیل القایی شامل (دستی – نیمه اتوماتیک و اتوماتیک) با کیفیت مورد دیگری است که بسیار موثر در نحوه سیل شدن است. استفاده از دستگاه های تکسان تضمین میکند که مشکلی از نظر دستگاه متوجه شما نمی گردد. پس از سیل شدن با باز کردن درب مواردی را باید مطابق شکل زیر در نظر گرفت که فاصله بین هد دستگاه و دهانه ظرف و همچنین قدرت و زمان و مرکزیت موج متناسب ظرف است یا خیر.
خطاهای رایج سیل القایی

مطابق شکل های بالا اگر سیل هیچ یک از موارد را نداشته باشد شما به یک سیل القایی مناسب و با کیفیت(شکل زیر) دست یافته اید

سیل القایی خوب
پیوند های مرتبط

https://www.enerconind.com/sealing/how-to


https://www.seliggroup.com


سیل القایی تکسان


واشر سیل القایی